I Ty mały przedsiębiorco możesz zostać liderem CSR

Tak sobie myślisz, ze ten cały zrównoważony rozwój w postaci CSR jest zarezerwowany dla wielkich międzynarodowych koncernów. Bo ekologia kosztuje, bo dbałość o pracowników kosztuje, bo właściwie twoje działania nie mają przełożenia na wielkie społeczne kampanie i nikt o nich szeroko nie mówi. Tymczasem jest zupełnie odwrotnie. Powie o nich i o Tobie magazyn biznesowy FORBES, jeśli tylko zgłosisz się na lidera. Podpowiadamy, jak to zrobić!
Mały też wiele znaczy w świecie zrównoważonego rozwoju i CSR Mały też wiele znaczy w świecie zrównoważonego rozwoju i CSR
Masz piekarnię ekologicznego chleba? Zgłoś się na lidera! Masz piekarnię ekologicznego chleba? Zgłoś się na lidera!
Liderzy ZR - najlepsi z miliona Liderzy ZR - najlepsi z miliona

Ruszył Konkurs „Liderzy Zrównoważonego Rozwoju” przeznaczony dla dużych, średnich i małych firm, które z sukcesem łączą działalność biznesową z zasadami zrównoważonego rozwoju. Organizatorami konkursu są miesięcznik Forbes oraz firma doradcza PwC.

W konkursie oceniane będą dobre praktyki rozumiane jako działania, produkty lub usługi, które z jednej strony są zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju, a z drugiej – przyczyniają się do sukcesu biznesowego przedsiębiorstwa. Jak pokazuje najnowsze badanie PwC (CEO Survey 2011) – obecnie już blisko 50% prezesów największych światowych firm zamierza modyfikować strategie biznesowe swoich przedsiębiorstw, gdyż aspekt odpowiedzialności społecznej i środowiskowej firmy odgrywa coraz większą rolę podczas decyzji zakupowych konsumentów. Co więcej, 93% prezesów międzynarodowych firm, badanych w 2010 r. przez UN Global Compact, uważa że zrównoważony rozwój będzie kluczowym czynnikiem ich sukcesu.

Również dla wielu firm w Polsce, zrównoważony rozwój jest szansą na zapewnienie sobie długoterminowego rozwoju, a także osiągnięcia celów krótkoterminowych takich jak zagospodarowanie nisz rynkowych, znalezienie sposobów obniżenia kosztów czy dostosowanie się do oczekiwań interesariuszy - podkreśla Irena Pichola - Lider Zespołu ds. zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu, PwC.

Wyzwania zrównoważonego rozwoju - zmiany klimatu, zużycie surowców, zanieczyszczenie środowiska i wykluczenie społeczne to problemy, które coraz bardziej dotyczą bezpośrednio lub pośrednio polskich firm. - Wiele z nich od dawna stosuje w swojej praktyce biznesowej zasady zrównoważonego rozwoju, a naszym celem jest wskazanie dalszych kierunków rozwoju – dodaje Jacek Pochłopień, zastępca redaktora naczelnego Forbesa.

Najlepsze z praktyk na polskim rynku wyłoni Kapituła ekspertów do spraw zrównoważonego rozwoju. Praktyki firm będą oceniane w wybranych obszarach (np. sprzedaż, produkcja, logistyka, zakupy) pod względem ich wpływu społecznego lub środowiskowego oraz korzyści biznesowych, które jednocześnie przynoszą dla firmy (np. finansowe, operacyjne, wizerunkowe). Na podstawie wszystkich przesłanych praktyk powstanie Barometr Zrównoważonego Rozwoju umożliwiający porównanie i zilustrowanie zrównoważonych praktyk w polskim biznesie.

Wyniki konkursu zostaną przedstawione w lipcowym numerze Forbesa, w raporcie poświęconym wyzwaniom i szansom biznesowym związanym z problematyką zrównoważonego rozwoju w Polsce i na świecie. Udział w konkursie jest bezpłatny. Warunkiem jest zgłoszenie projektu biznesowego – na formularzu dostępnym na stronie forbes.pl/liderzy_csr do 11 kwietnia 2011 roku.

Na podstawie informacji: Forbes