Jak Woodstock stał się ekologiczną oazą?

Uczestnicy Przystanku Woodstock wysprzątali 5,5 tony jednorazowych kubków i puszek po wypitym piwie na terenie Festiwalu. Wszystko w ramach akcji ekologicznej "Bądź FAIR wobec środowiska. Daj śmieciom kosza". Dzisiaj nie wystarczy bowiem zorganizować masowej imprezy i nie pomyśleć o powstałych w jej skutek odpadach. Na razie wygrywają liderzy, ale kiedyś to stanie się normą. Mamy nadzieję!
Dobrze, gdy konsumenci wiedzą o co chodzi Dobrze, gdy konsumenci wiedzą o co chodzi

Firma Carlsberg Polska zorganizowała podczas Festiwalu Przystanek Woodstock ekologiczną akcję edukacyjną pod nazwą "Bądź FAIR wobec środowiska. Daj śmieciom kosza". Celem tej inicjatywy było zwrócenie uwagi na problem zaśmiecania terenów bliskich zamieszkania, a szczególnie – zielonych, rekreacyjnych, z jednoczesnym uświadamianiem uczestników imprezy, co należy czynić z opakowaniem po wypiciu piwa. Uczestnicy w trakcie 3 dniowego Festiwalu wysprzątali około 106 000 plastikowych kubków oraz 240 000 puszek. Partnerem akcji była Organizacja Odzysku – KOBA.

Podczas Festiwalu Przystanek Woodstock pełnoletni biesiadnicy byli zachęcani do wzięcia udziału w sprzątaniu plastikowych kubków jednorazowych oraz puszek po wypitym piwie, w zamian otrzymując - w specjalnej EKOStrefie – gadżety z materiałów biodegradowalnych, takie jak: maty bambusowe do siedzenia, peleryny przeciwdeszczowe, długopisy ze skrobii kukurydzianej i latarki na baterie słoneczne. Profesjonalnym przetworzeniem plastikowych kubków po złocistym trunku zajęła się lokalna firma recyklingowa, puszki z kolei zostały przekazane do recyklingu złomu aluminiowego. Podczas akcji były rozdawane również ulotki edukacyjne, w których zawarte zostały kluczowe zagrożenia wynikające ze śmiecenia oraz EKOporady, jak każdy z nas może pozytywnie wpływać na otoczenie z korzyścią dla środowiska. W ciągu 3 dni trwania Festiwalu, EKOstrefę odwiedziło ponad 30 tysięcy osób.

"Nasza akcja 'Bądź Fair wobec środowiska. Daj śmieciom kosza' cieszyła się ogromnym zainteresowaniem wśród uczestników Festiwalu. Dużą satysfakcję sprawiało nam obserwowanie licznie odwiedzających EKOstrefę osób, które z zapałem przynosiły torby wypełnione po brzegi kubkami i puszkami po wypitym piwie. Jeszcze większą satysfakcję budziły komentarze i dyskusje prowadzone przy EKOstrefie, iż faktycznie śmiecenie jest problemem i - w trosce o środowisko naturalne - należy zacząć od samego siebie, tj. sprzątać po sobie. Dla nas stanowi to jednocześnie dowód, że tego rodzaju inicjatywy, podnoszące świadomość ekologiczną naszych konsumentów są potrzebne i należy je kontynuować" – mówi Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska.

Jak zachęcić do proekologicznych postaw? Nagrodami! Jak zachęcić do proekologicznych postaw? Nagrodami!

"Z przyjemnością objęliśmy patronat nad tą akcją, bowiem jesteśmy przekonani, iż tego rodzaju działania podnoszą świadomość ekologiczną i uwrażliwiają na problematykę zaśmiecania. Poprzez tę akcję wspólnie zachęcaliśmy również do codziennego segregowania odpadów, bo poddając opakowania recyklingowi dajemy im nowe życie, z korzyścią dla środowiska" – przekonuje Zbigniew Skowronek, Dyrektor w Organizacji Odzysku, KOBA.

* W ramach promowania idei wolontariatu w firmie, do pracy na Festiwalu z własnej woli przyjechało 30 wolontariuszy. Wolontariusze zostali oddelegowani do prac w EUROstrefie, EKOstrefie oraz w punkcie informacyjnym, przez 3 dni pomagając przy szeregu konkursów, warsztatów i aktywności adresowanych do woodstockowiczów. Wolontariusze jednomyślnie zadecydowali o przekazaniu wypracowanych środków na rzecz Fundacji WOŚP.
Informacje: Carlsberg, CSR