Ekologia

Ekomarketing

Jak zarabiać na zrównoważonym rozwoju w mediach?

Inicjatywa grupy mediowej z Niemiec zatytułowana „DIE WELT BEWEGEN. Verantwortung übernehmen" (Poruszyć światem. Przejąć odpowiedzialność) to ciekawy przykład komercjalizacji zaangażowania biznesu w kw...

Czytaj dalej
Jak zarabiać na zrównoważonym rozwoju w mediach?
Ekoopinie & ciekawostki

Odnawialni z Greenpeace'u na Gazecie Wyborczej

Energetyka odnawialna to nie już nudny temat z gospodarczych stron dzienników finansowych. Dzięki współpracy Greenpeace z popularnym serwisem Gazety Wyborczej udało się namówić do promowania fotowoltan...

Czytaj dalej
Odnawialni z Greenpeace'u na Gazecie Wyborczej
Odpowiedzialny biznes

10 najważniejszych pytań o zarządzanie CSR

Załóżmy, że masz świetną propozycję zawodową, by zajmować się CSR-em, społeczną odpowiedzialnością biznesu, sustainability czy jak inaczej to nazwano w prywatnej firmie. Taka oferta może się wydawać o ...

Czytaj dalej
10 najważniejszych pytań o zarządzanie CSR
Bioroznorodnosc

Stare drzewa i ich rola dla ekosystemu

W ogrodzie raczej sobie na nie nie pozwolimy - stare drzewa mogłyby dla nas oznaczać brak czasu czy poczucia estetyki w pielęgnowaniu własnego podwórka. Tymczasem stare drzewa pełnią ważną rolę w natur...

Czytaj dalej
Stare drzewa i ich rola dla ekosystemu
Ekomarketing

Zarządzanie i projekty ekologiczne w mediach na przykładzie wydawców prasy

Ekologia jest stosunkowo nowym elementem biznesu, dlatego wciąż kreuje potencjał do innowacyjnego zagospodarowania. Istotne są te aspekty, które tłumaczą zachowania przedsiębiorców względem problemów ś...

Czytaj dalej
Zarządzanie i projekty ekologiczne w mediach na przykładzie wydawców prasy
Ekomarketing

Jakie działania firm zakwalifikować do działań CSR?

Społeczna odpowiedzialność biznesu to strategia, która zakłada dobrowolne uwzględnianie przez firmę interesów społecznych przy dążeniu do osiągania celów ekonomicznych i podejmowaniu decyzji. CSR zakła...

Czytaj dalej
Jakie działania firm zakwalifikować do działań CSR?
Ekomarketing

Podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania ekologicznego

Definicja CSR zgodnie z projektem standardu społecznej odpowiedzialności biznesu (ISO 26000) to odpowiedzialność organizacji za wpływ jej decyzji i działań na społeczeństwo i środowisko poprzez przejrz...

Czytaj dalej
Podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania ekologicznego
Ekomarketing

Ograniczenia zarządzania proekologicznego w firmie

Zrównoważony rozwój jest złożonym zjawiskiem, dlatego strategia jego wdrożenia w przedsiębiorstwie jest procesem skomplikowanym. Skuteczne zaangażowanie zainteresowanych stron zależy w dużej mierze od...

Czytaj dalej
Ograniczenia zarządzania proekologicznego w firmie
Ekomarketing

Motywacja do społecznej odpowiedzialności po stronie biznesu

Społeczna odpowiedzialność i działania środowiskowe w biznesie nie wynikają bezpośrednio z norm prawnych, rzadko są też bezpośrednio związane z bieżącą działalnością operacyjną firmy. Wymagają wykrocz...

Czytaj dalej
Motywacja do społecznej odpowiedzialności po stronie biznesu
Ekomarketing

Konsumenci po recesji: dlaczego chcą lepszych produktów?

Nie tylko produkty w internetowych promocjach, te spersonalizowane czy wytworzone przez lokalną wspólnotę kupującego - także produkty etyczne wedle badania American Express są na celowniku coraz większ...

Czytaj dalej
Konsumenci po recesji: dlaczego chcą lepszych produktów?