Wiele firm szuka sposobów na zmniejszenia swojego negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Szczególną motywacje mają firmy oskarżane o niszczenie środowiska np. papiernicy. Niektóre firmy, chcąc zapobiegać tym oskarżeniom w przyszłości, potrafią być bardzo innowacyjne: Amerykański producent Neenah Paper przykładowo realizuje programu "Carbon Neutral Plus". To przejaw zaangażowania firmy nie tylko w ochronę środowiska naturalnego poprzez zmniejszenie emisji dwutlenku węgla z produkcji papieru, ale nowe, szersze podejście do ochrony różnorodności biologicznej poprzez wspieranie projektów, które naturalne siedliska przywracają.
Firma i jej wybrane marki papieru już od 2007 roku są neutralne emisyjnie. teraz powstała potrzeba poinformowania o tym klientów i nadania im logo. oczywisty wybieg marketingowy - powiedzą niektórzy. Inni ucieszą się, że w końcu konsument dowie się, że papier też może być przyjazny dla środowiska. Producent bowiem cześć z zysków dodatkowo przeznacza na wspieranie gatunkowej bioróżnorodności lasów. Konkretne inicjatywy to m.in. sponsoring projektu zalesienia na Kostaryce - jednym z najbardziej zróżnicowanych biologicznie regionów na świecie i domem dla niektórych ptaków wędrownych.
Czy to wystarczy? Czy na projektach ma polegać odpowiedzialność producentów papieru drzewnego? oczywiście, że nie - przeczytaj o innych walorach ekologicznych papieru Neenah Paper.
Źródło informacji: Neenah Green Web oraz CSRwire.com