Pierwsze zielone spotkanie Green Events Club

Firma PRimavera PR&Events zorganizowała w Jazz Bistro Zen w Warszawie pierwsze spotkanie powołanego przez siebie Green Events Club-u. Spotkanie zgromadziło ok. 20 uczestników Wśród nich były osoby zajmujące się CSR w korporacjach, przedstawiciele firma oferujących produkty i usługi ekologiczne, przedstawiciele organizacji związanych z ochroną środowiska naturalnego oraz osoby prywatne zainteresowane tematem ekologii.
Mały ślimaczek Winniczek Mały ślimaczek Winniczek


Spotkanie składało się z dwóch bloków tematycznych.
Pierwszy z tematów, prezentowany przez Joannę Mieszkowicz, prezesa Fundacji Aeris Futuro, dotyczył organizacji zielonych i zeroemisyjnych eventów. Jednym z przykładów zielonego działania jest zmierzenie za pomocą specjalnego kalkulatora emisji Co2 w firmie, która wynika m.in z zużycia energii w obiektach, zużycia materiałów i odpadów czy podróży służbowych pracowników.

Efekt ‘carbon neutral’ można uzyskać redukując emisje do zera, bądź też neutralizując ją za pomocą zwiększania zasobów leśnych. Kolejnym krokiem, który służy zarówno integracji pracowników firmy oraz działaniu na rzecz środowiska jest wspólne sadzenie drzewek połączone np. z ekologicznym cateringiem i lokalnymi atrakcjami. Jak podkreślała prelegentka „green eventy „ przynoszą wiele korzyści firmom. Są to m.in.: oszczędności finansowe, lepsze zarządzanie zasobami firmy, budowanie pozytywnego wizerunku, możliwość wyróżnienie się na rynku, wzrost konkurencyjności, zainteresowanie mediów, edukacja i zwiększenie świadomości ekologicznej pracowników i klientów firmy.

W drugiej części spotkania wystąpił Tomasz Malinowski, dyrektor handlowy firmy Organic Farma Zdrowia S.A, który przybliżył uczestnikom historię ekologicznej żywności oraz opowiedział o ekologicznym odżywianiu jako nowym stylu życia.

Pozytywnym jest fakt, że ludzie są bardziej świadomi i coraz częściej sięgają po naturalną żywność. Świadczy o tym, fakt, że o roku odnotowuje się 20-30 % wzrost obrotów ze sprzedaży ekologicznej żywności w Polsce, a największą popularnością cieszą się pieczywo, nabiał, warzywa i wędliny pochodzące z produkcji ekologicznej. Spotkanie zakończyło się” naturalnie „rozmowami na temat ekologii oraz degustacją potraw w klimacie Zen.

green events Warszawa green events Warszawa
Primavera PR&Events Monika Krusiewicz Primavera PR&Events Monika Krusiewicz


Celem Green Events Club jest integracja, a także wymiana wiedzy, doświadczeń i kontaktów osób związanych z ekologią, społeczną odpowiedzialnością biznesu, eco-turystyką, zdrowym stylem życia - mówi Monika Krusiewicz, inicjatorka Green Events Club, właścicielka firmy PRimavera PR&Events.

Cieszę się, że pierwsze spotkanie zgromadziło tak dużą liczbę uczestników zainteresowanych szeroko pojętymi tematami „eco”. To pozwala sądzić, że tego typu inicjatywy są potrzebne, a to motywuje do organizacji kolejnych spotkań - dodaje Krusiewicz.

Spotkanie bardzo ciekawe. Zrzesza osoby powiązane bezpośrednio lub częściowo z ochroną środowiska, osoby dzięki którym świadomość społeczna wzrasta, a CSR będzie raczej standardem strategii korporacyjnych aniżeli tzw. "chwytem" marketingowym. Mam nadzieję, że Green Events Club przerodzi się w regularne spotkania eko-entuzjastów, mówi Anna Ziemińska-Woźniak, Specjalista ds. Odpowiedzialnego Biznesu z firmy Antalis Poland.

Pierwsze spotkanie członków Green Events Club odbyło się 18 maja 2009 r w Jazz Bistro Zen w Warszawie.

Źródło informacji: PRimavera PR and Events