Pomyśl zanim wydrukujesz ten mail

Ten i inne podobne slogany stały się niemal codziennością dla osób używających komputera w pracy. Nie istnieją badania, na ile korporacyjni pracownicy rzeczywiście przestali drukować maile, ale jedno jest pewne: ekologiczny marketing jest coraz popularniejszy i ma pozytywne konotacje w wielu branżach.
W kolorach EKO W kolorach EKO


Obieg papieru i oszczędne z niego korzystanie - także w biurze - są istotne dla kosztów funkcjonowania większości biur. By zachęcić wszystkich do takiego postępowania, wiele firm w Polsce w ostatnich latach proponuje (lub nakazuje) swoim pracownikom wprowadzenie we własnej korespondencji elektronicznej elementu eko-marketingu. Najczęstszym powodem takiego ruchu jest oczywiście pozytywny PR i tworzenie więzi z pracownikami, dopiero na drugim miejscu realna oszczędność na papierze. By osiągnąć efekt finansowy trzeba trochę więcej wysiłku np. drukowanie dwustronne, bez koloru, na papierze a makulatury.

Zasada 3R w ekologii mówi:
1 - REduce
2 - REuse
3 - REcycle.

Naszym pierwszym ekologicznym obowiązkiem powinno być zapobieganie zużyciu - dlatego maile korporacyjnych pracowników o niedrukowaniu maila mają jak najwyższe uzasadnienie. Bravo!


Przykładowe treści, z których można korzystać:

Jeśli chcesz wydrukować tego maila, użyj papieru z makulatury.
SAVE PAPER - THINK BEFORE YOU PRINT
Nie drukuj niepotrzebnie. Miej na uwadze środowisko.
Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
Please do not print this e-mail. It will save trees!
Please reuse the paper if it is possible.
Proszę pomyśl o środowisku zanim wydrukujesz ten email.
Print only when You want to publish!


Napisz do nas, jeśli masz ciekawsze teksty!