Dla przeciętnego odbiorcy, konsumenta, "Kowalskiego" i "Kowalskiej" ekologia powinna być zabawa, intrygować, ciekawić i dawać proste praktyczne skazówki na życie. Dopiero przy okazji może moralizować, czy nakłaniać do zrobienia czegoś na rzecz natury. Na takie połączenie postawili organizatorzy wystawy w centrum handlowym - Złotych Tarasach w Warszawie (Centrum Informacji o Środowisku UNEP/GRID - Warszawa). Interaktywne i atrakcyjne dla odbiorcy są bowiem innowacyjne rozwiązania firm technologicznych, także polskich. Do najciekawszych zaliczyłabym trzy inicjatywy:
1. samochód na prąd firmy Imotive z Pruszkowa (pisaliśmy o nim już na Ogrodniku);
2. zbiórka starego zużytego sprzętu elektronicznego przez HP - telewizor zamień na cebulkę kwiatową;
3. oraz coś na świadomość ekologiczną - kalkulator emisyjności podróży biura i systemu turystycznego Amadeus ( www.greentravelling.pl).
Interaktywne i atrakcyjne dla odbiorcy są bowiem innowacyjne rozwiązania firm technologicznych, także polskich. Do najciekawszych zaliczyłabym trzy inicjatywy:
1. samochód na prąd firmy Imotive z Pruszkowa (pisaliśmy o nim już na Ogrodniku) - można dotknąć, pooglądać i dowiedzieć się więcej o przyszłości motoryzacji;
2. zbiórka starego zużytego sprzętu elektronicznego przez HP - telewizor zamień na cebulkę kwiatową - więcej o ich akcjach na stronie HP - recykling;
3. oraz coś na świadomość ekologiczną - kalkulator emisyjności podróży biura i systemu turystycznego Amadeus ( www.greentravelling.pl).
Celem przedsięwzięcia jest podkreślenie roli edukacji technologicznej młodych osób, inwestowanie w świadomość i kompetencje młodego pokolenia związane z rozwojem technologicznym opartym na zasadach zrównoważonego rozwoju.
„Kochani, mamy pewien problem. Z racji swojego zawodu, z perspektywy lat widzę, że pogoda staje się coraz bardziej nieokiełznana.” – powiedział Tomasz Zubilewicz (pgodynka w TVP) rozpoczynając konferencję. O naukowych aspektach zmian klimatu opowiadał dr Krzysztof Markowicz, geofizyk z Uniwersytetu Warszawskiego, natomiast Maria Andrzejewska – dyrektor Centrum Informacji o Środowisku UNEP/GRID-Warszawa przedstawiła problematykę zmian klimatycznych w kontekście działań ONZ a w szczególności UNEP.
Komentarz: Katarzyna Dulko
*** Więcej na temat działalności edukacyjnej organizatorów na stronie programu: Technologie dla Klimatu . Wystawa jest otwarta dla wszystkich odwiedzających Złote Tarasy jeszcze do 2 listopada br. Interaktywne stoiska mają tu firmy: Vattenfall Poland, Amadeus, BASF, Centrum Fotowoltaiki, Hewlett-Packard, Philips, Revolt, Wamtechnik.