Ekonomicznie i ekologicznie w Green Events Club

Ekologia i ekonomia to dwa główne tematy poruszane podczas drugiego spotkania Green Events Club, które odbyło się w czerwcu w restauracji Jazz Bistro Zen w Warszawie. Przedstawione zagadnienia to wykorzystanie konferencji online i zbiórka żywności po imprezach.
Dobrze dobrane elementy Dobrze dobrane elementy


O tym jak można mniej szkodzić środowisku naturalnemu i oszczędzić pieniądze w firmie dzięki organizacji eventów online mówił Bartosz Kramek z firmy TransmisjeOnline.

Zainteresowanie Green IT w Polsce jest jeszcze nieduże i mimo znaczącego postępu w zakresie efektywnego wykorzystywania zasobów. Nadal jesteśmy europejskim liderem w marnotrawieniu energii. Jest wiele zalet organizacji eventów online. Stosowanie takich rozwiązań powala przede wszystkim oszczędzić czas i pieniądze związane z organizacją wydarzenia oraz transportem i logistyką.

Przykłady z wielu branż pokazują, że odpowiedzialność społeczna, etyczna i ekologiczna jest czynnikiem wzmacniającym konkurencyjność na globalnym rynku. Bartosz Kramek podał przedstawił również ciekawe statystyki. Gdyby przyjąć, że 0,1 procenta wszystkich spotkań online, odbywanych za pośrednictwem narzędzi Webexa, zastępuje jeden lot pasażerski na długim dystansie, to każdego dnia blisko 60 ton CO2 nie zostaje wyemitowanych do atmosfery.

Green Events Club Warszawa Green Events Club Warszawa
Prezentacja Banku Żywności SOS Prezentacja Banku Żywności SOS


Niewiele firm wie, że żywność, która zostaje po imprezach można wykorzystać, pomagając w ten sposób potrzebującym. W jaki sposób to zrobić opowiedział zebranym Łukasz Kapusta z Banku Żywności SOS w Warszawie. Procedura jest prosta, a w dodatku bezkosztowa. Po pierwsze wszystkie strony: zleceniodawca imprezy, obiekt w którym event się odbywał oraz firmacateringowa muszą wyrazić zgodę i podpisać umowę na przekazanie żywności. Następnym krokiem jest bezpłatny odbiór jedzenia po zakończonym evencie przez pracowników Banków Żywności i dostarczenie go w odpowiednim czasie (zależy od rodzaju żywności) placówkom współpracującym z Bankiem, które najbardziej potrzebują takiej pomocy.

-Idea stworzenia "klubu zielonych eventow" jest jak najbardziej właściwa i pożądana, mówi Katarzyna Dulko, CSR Manager w Axel Springer Polska. - Organizowanie wydarzeń o znamionach ekologicznych stanowi wyzwanie nie tylko dla firm sponsorujących, czy reklamujących się pod hasłem „ekologii", ale przede wszystkim dla samych agencji eventowych. Dla mnie ciekawym odkryciem tego spotkania, chociaż od dłuższego czasu zajmuję się ekologią w biznesie, była prezentacja Banku Żywności. Wiele firm nie jest świadomych, że żywność po imprezie może się przydać potrzebującym, a niekoniecznie powinna zostać potraktowana jako odpad, dodaje Katarzyna Dulko.

Źródło:
Informacja prasowa PRimavera PR and Events
Blog Green Events Club