Studenci powinni się interesować nauką o CSR, ponieważ ta nabiera znaczenia w praktyce zarządzania, także polskich firm. Prawdą jest to, że dotychczas strategie, działania czy pojedyncze akcje pod szyldem odpowiedzialności biznesu były wykorzystywane głównie przez zachodnie koncerny obecne w Polsce, oraz przez duże firmy, które potrafią przeznaczyć dużą cześć budżetu marketingowego na CSR. Reszta pozostaje trochę nieobecna, ale nie znaczy to, że mniejsze firmy działają nieodpowiedzialnie, czy też w całkowitym uniezależnieniu się od społecznego lokalnego otoczenia - wręcz przeciwnie! Po prostu nie nazywają tego CSR-em.
Tymczasem Corporate Responsibility stwarza coraz więcej możliwości ciekawej pracy dla obecnych studentów. Wiele firm zaczyna zauważać potrzebę zatrudnienia osoby, która nie tylko zadba o ich pozytywny wizerunek w rozumieniu Public Relations (specjaliści ds. PR), ale w rzeczywistości wpłynie na realną poprawę jej relacji z otoczeniem - w dodatku otoczeniem szeroko rozumianym. CSR zakłada, że firma powinna prowadzić aktywny dialog ze wszystkimi swoimi Interesariuszami - czyli grupami, na które ma wpływ jej działalność gospodarcza. Dzisiejsi studenci, którzy mają nowoczesne spojrzenie na biznes, rozumieją, że nie da się działać w biznesie bez długofalowej strategii społecznej odpowiedzialności. Dzięki tej wiedzy, rozumieniu potrzeby współpracy z organizacjami pozarządowymi, czy też przedstawicielami ich klientów i pracowników, będą lepiej zarządzać w przyszłości swoimi firmami. Lub też będąc menedżerami ds. CSR wpłyną na wiele dobrych inicjatyw w wielkich korporacjach.
AIESEC Polska już po raz piąty organizuje konferencję CR&&IT tym razem w Sulejowie pod Piotrkowem Trybunalskim. Powody są bardzo praktyczne. CSR i nowoczesne technologie IT stanowią dziś o przewadze konkurencyjnej zarówno lokalnych jak i globalnych przedsiębiorców. Partnerami tegorocznej edycji są Axel Springer Polska wraz z największym w kraju portalem studenckim Students.pl jako patronem medialnym, firma konsultingowa PriceWaterHouseCoopers - znana m.in. z doświadczenia w audytach CSR, Danone - zwycięzca wielu prestiżowych konkursów na odpowiedzialnego przedsiębiorcę, a także Jeronimo Martins - właściciel polskiej Biedronki - sieci sklepów dyskontowych.
Koncern prasowy, wielkiego producenta spożywczego i właściciela sieci sklepów łączy chęć promowania społecznej odpowiedzialności biznesu jako takiej, przy okazji promując siebie. Konfrontacja ze świeżym spojrzeniem na ich praktyki studentów może wywrócić ich dotychczasowe "lukrowane" spojrzenie na własne dokonania. A może też stać się inspiracją. Czym będzie to spotkanie dla studentów? Z pewnością kilkoro z nich znajdzie dla siebie ... wymarzony zawód. I tego im życzmy!
Komentarz: Katarzyna Dulko