Redakcja Mój-Ogrodnik:
Na czym polega program Szare na Zielone?
Marcin Żyterski:
Szare na Zielone to program skierowany do wszystkich firm, którym nie są obojętne koszty ekologiczne prowadzonej działalności, jak i bardzo wymierne koszty ekonomiczne. Program polega na wymianie wysłużonego sprzętu sieciowego dowolnego producenta, na nowoczesne, energooszczędne urządzenia D-Link Green, na bardzo atrakcyjnych warunkach.
Redakcja Mój-Ogrodnik:
Dlaczego „Szare” jest złe a „Zielone” dobre?
Marcin Żyterski:
„Zielone” jest dobre, bo przyjazne zarówno środowisku naturalnemu, jak i kieszeni właściciela firmy. Energia, jaką zużywają biura, w tym sieci informatyczne, nie bierze się z nikąd. Jej produkcja wiąże się ze zużyciem surowców naturalnych i emisją dwutlenku węgla do atmosfery, który oprócz zanieczyszczenia powietrza ma negatywny wpływ na powłokę ozonową i zmiany klimatyczne, czyli tzw. globalne ocieplenie. Tymczasem starszy sprzęt biurowy często bezsensownie marnuje energie.
Redakcja Mój-Ogrodnik:
Jakie zielone urządzenia proponujecie? Na czym polega ich ekologiczność?
Marcin Żyterski:
Proponujemy sprzęt sieciowy – głównie przełączniki i routery. Zaimplementowano w nich szereg technologii pozwalających na ograniczenie zużycia energii nawet o 70%, ograniczenie emisji ciepła oraz wydłużenie żywotności sprzętu. Główna idea polega na dopasowywaniu poziomu podaży energii elektrycznej do faktycznych potrzeb sieci oraz na automatycznym przechodzeniu urządzeń w stan oczekiwania, kiedy nie są używane. Poza tym wszystkie urządzenia D-Link Green wyposażone są w zasilacze z certyfikatem ENERGY STAR i spełniają ścisłe normy wydajności energetycznej. Są one o około 30 procent bardziej wydajne, niż modele konwencjonalne.
Technologia D-Link Green chroni także środowiska naturalne przed szkodliwymi substancjami, w oparciu o dyrektywę RoHS (o wykorzystaniu niebezpiecznych substancji). Oczywiście do pakowania urządzeń stosowane są opakowania podlegające recyklingowi.
Redakcja Mój-Ogrodnik:
Dlaczego firmom opłaca się brać udział w tej wymianie?
Marcin Żyterski:
Korzyści jest kilka. Przede wszystkim wymiana sprzętu przyniesie wymierne oszczędności finansowe wynikające z ograniczenia zużycia energii elektrycznej. Program jest okazją do modernizacji lub rozszerzenia sieci firmowej - oferowany sprzęt to urządzenia najnowszej generacji. Nie bez znaczenia są też względy wizerunkowe. Firmy coraz częściej zwracają uwagę na to jaki wpływ na środowisko ma ich działalność.
Redakcja Mój-Ogrodnik:
Czy jest w Polsce zainteresowanie ekologiczną elektroniką? Jak widzisz rozwój tej branży w perspektywie kilku lat? I dlaczego Ty się tym zająłeś?
Marcin Żyterski:
Zainteresowanie jest duże. Potwierdza to zarówno potoczna obserwacja rynku jak i przeprowadzone przez nas badania. Według badań D-Link Technology Trend przeprowadzonych wśród menedżerów odpowiedzialnych za inwestycje informatyczne w firmach sektora małych i średnich przedsiębiorstw (50-250 zatrudnionych), ponad 90 procent firm jest przekonanych, że energooszczędne urządzenia przyczyniają się do dbałości o środowisko naturalne.
Natomiast 80 procent firm uważa, że czynnik energooszczędności urządzenia powinien być brany pod uwagę podczas inwestycji w rozwiązania informatyczne. Wszystko wskazuje na to, że trend ten będzie się rozwijał. Chociażby ze względu na rosnące koszty energii elektrycznej. Program Szare na Zielone to pomysł polskiego oddziału firmy D-Link. Do jego wprowadzenia zainspirowała nas globalna polityka naszej firmy. To właśnie D-Link jako pierwszy producent sprzętu sieciowego wprowadził w swoim sprzęcie rozwiązania proekologiczne. Jesteśmy pewni, że ekologiczna i ekonomiczna argumentacja przekonuje polskie firmy, naszych klientów.
Redakcja Mój-Ogrodnik:
Co trzeba zrobić, żeby przystąpić do programu?
Marcin Żyterski: …
By skorzystać z programu należy wypełnić formularz dostępny na stronie internetowej Szare na Zielone , zgłosić urządzenia sieciowe, które chcemy wymienić oraz wybrać nowe, energooszczędne urządzenia, które chcemy wykorzystać w naszej sieci. Na etapie wyboru nowych urządzeń możemy skorzystać z bezpośredniego kontaktu z przedstawicielem D-Linka, który pomoże dobrać rozwiązania spełniające nasze wymogi. Samą wymianą urządzeń zajmują się nasi partnerzy handlowi zrzeszeni w programie Partner+ oraz sieć salonów Komputronik.
Dziękuję za rozmowę,
Katarzyna Dulko, redakcja Mój-Ogrodnik.pl
więcej na ten temat: EKOLOGIA