Konkurs zorganizowany przez Ambasadora Ligi Odpowiedzialnego Biznesu miał finał w Katowicach, gdzie zostały ogłoszone wyniki. Uczestnicy Gali Finałowej poza poznaniem zwycięzców i obejrzeniem ich rozwiązań, mogli pogłębić swoją wiedzę na temat CSR i poznać rzeczywiste działania organizacji, które zajmują się tym od dawna i mają ogromny bagaż doświadczeń w tej dziedzinie.
Pierwsza edycja konkursu cieszyła się sporym zainteresowaniem. Koncepcja Społecznie Odpowiedzialnego Biznesu rzadko jest poruszana na polskich uczelniach, a konkursów czy olimpiad nie widać. Dlatego tak ważny wydaje się konkurs umożliwiający studentom praktyczną realizację ich ambitnych projektów. Zainteresowani trafili na stronę konkursową, a tam mogli już zapoznać się ze szczegółami zadania. Do organizatorów napłynęło kilkanaście prac, z których jury wybrało i nagrodziło pięć najlepszych.
Najwięcej punktów uzyskał Ireneusz Tomeczek, który przygotował najlepszą strategię - innowacyjną spójną i co ważne, realną o wprowadzenia zmianę oświetlenia w zakładzie przemysłowym. Projekt ekologiczny polegający na założeniu instalacji z paneli fotowoltanicznych i żarówek diodowych LED został połączony z programem edukacyjnym dla uczniów szkół podstawowych. Zwycięzca CSR Case Study przygotował konkretne dane, statystyki i przeprowadził dogłębną analizę sytuacji obecnej – był to jeden z głównych atutów tej pracy.
„Gala Finałowa CSR miała stanowić nie tylko podsumowanie i uhonorowanie zwycięzców konkursu, chcieliśmy aby stała się pewnego rodzaju platformą komunikacji młodych adeptów CSR z doświadczonymi menedżerami. Myślę, że udało się to w 100%” - mówi lider projektu, Wojciech Bachta.
Część merytoryczna
Przedstawiciel Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Przemysław Oczyp wygłosi prelekcje na temat CSR jako nowej jakości w biznesu: firmy odpowiedzialne społecznie wyróżniają się zaangażowanymi pracownikami, mniejszą rotacją zatrudnienia, dobra reputacją i wyjątkową atmosferą pracy, co jest nowością w Polskim świecie biznesu. Punktem kulminacyjnym Gali była debata oxfordzka. Zgodnie z jej zasadami, zaproszeni specjaliści mieli przytoczyć niepodważalne argumenty za lub przeciw tezie: „CSR domeną tylko dużych przedsiębiorstw”. Jednogłośnie wygrała drużyna obalająca założoną tezę. Są zatem przesłanki do tego, by CSR stał się wyznacznikiem organizacji działających w ramach MSP, które nie dysponują ogromnym kapitałem.
Źródło informacji:
Wojciech Bachta, Ambasador Ligi Odpowiedzialnego Biznesu