Organic Marketing Forum w Warszawie

"Sprawiedliwy i odpowiedzialny handel – ekologiczne gospodarowanie – Wygrana przyszłość" - to hasła przewodnie kolejnej już edycji ważnego wydarzenia w branży ekologicznej: Organic Marketing Forum. Organizowane w dniach 6-7 maja w Warszawie - przyniesie z pewnością wiele nowości do rynku żywności organicznej i produktów eko w Polsce.
Żywność organiczna Żywność organiczna
Miejscowe marchewki? Miejscowe marchewki?
Polskie owoce Polskie owoce

Nieustająco rośnie uznanie Europy Środkowej i Wschodniej jako rynku z ogromnym zapotrzebowaniem na produkty ekologiczne, a z drugiej strony jako rynku oferującego surowce naturalne oraz wysokogatunkowe produkty ekologiczne. w dniach 6-7 maja już po raz piąty promuje przetwórstwo i sprzedaż produktów ekologicznych i surowców naturalnych.

Główne założenia Organic Marketing Forum to:
- pozytywny rozwój partnerstwa,
- jasne strategie w komunikacji z konsumentami,
- „eko” jako główna wartość długookresowego rozwoju gospodarczego i jako główny czynnik „wspólnej Europy”, która jest ekologiczna, sprawiedliwa i długotrwała.

Forum wraz konferencją oraz towarzyszącą wystawą i wycieczką organizowane jest przez EkoConnect – Międzynarodowe Centrum Rolnictwa Ekologicznego Środkowej i Wschodniej Europy.


Ciekawe tematy ...

Komunikacja z konsumentem jest niewątpliwie czołowym faktorem decydującym o sukcesie przedsiębiorstwa, gdyż w branży bio nie można sobie pozwolić na np. redukcje cen. Tutaj potrzebne są własne wartości, długotrwałość, właściwe podejście do siebie nawzajem oraz pozyskanie wielu klientów poprzez adekwatne kanały dystrybucyjne. W temacie właściwego podejścia do konsumenta czy eko-marketingu będzie kilka paneli na konferencji. Istnieje cały szereg nowych rozporządzeń dla rynku ekologicznego. także w tym temacie referenci zaprezentują nowe regulacje. Podobnie popularny jest temat bioróżnorodności - podczas OMF dowiemy się, jak pozyskiwać dzięki temu nowe rynki. Stare odmiany i rasy (roślin) oferują szereg możliwości – więcej niż się można spodziewać.

OMF to także platforma dla „nowych” możliwości dobrze znanych produktów. Rola kosmetyków jest od dawna uznawana za niezwykle cenną dla urody, zdrowia, natury, jaki dla sprzedaży. Uprawa, łowiectwo i połowy są podstawowymi aspektami życia od zarania dziejów. Rolnictwo ekologiczne nie jest czymś nowym w przeciwieństwie do ekologicznej akwakultury, która jest stosunkowo nowa. Pierwsze regulacje i doświadczenia pokazują, jak ważne jest podzielenie się swoją wiedzą z innymi i dążenie do utworzenia europejskiej sieci akwakultury. Innowacyjne produkty pozwalają pozyskać klientów. Rozwój produktów „Me too” nie jest z pewnością ani długotrwały ani właściwie ukierunkowany. Innowacyjne procesy podkreślają zapotrzebowanie na opakowania adekwatne do produktów, o czym dowiemy się z doświadczeń, kto podąża „swoją” drogą.

Wyzwania biznesowe ...

W niektórych krajach import jest jeszcze dużym wyzwaniem. Jeśli produkty i surowce naturalne przeznaczone na rynek Europy Środkowej i Wschodniej muszą trafić najpierw na do kraju zachodnioeuropejskiego, ponieważ w kraju docelowym nadal istnieją utrudnienia, to rozwój postępuje tu w złym kierunku. Prezentacja przedstawiciela Komisji UE ma na celu tą sytuację wyklarować i uprościć. Co ma duże znaczenie dla takich regionów jak np. Kaukaz, który chce rozprowadzać swoje produkty w innych krajach. Znaczenie i możliwości tego kraju zostaną przedstawione w specjalnej prezentacji.

Międzynarodowe interesy kierują się w współpracy swoimi prawami. Jeden z przedsiębiorców podzieli się swoim internacjonalnym doświadczeniem w dziedzinie kontroli jakości.
„BioBrotBox” jest znaną w Niemczech inicjatywą, która ma pozyskać pierwszoklasistów (i tych starszych). Rolnicy, przetwórcy, hurtownicy, politycy, znane osobowości oraz zainteresowani jak i wolontariusze pracują razem by w pierwszym dniu szkoły pierwszoklasiści mogli zjeść zdrowe i bezpłatne śniadanie. Idea ta przyjęła się również w Austrii, wiec może rozprzestrzeni się też w innych krajach.

Warsztaty ...

Konferencję uzupełniają warsztaty dotyczące wymagań i możliwości w wybranych rynkach. Przetwórstwo mięsne, handel międzynarodowy i GMO będą tematami tych spotkań, podczas których będzie możliwość nie tylko podzieleniem się swoimi doświadczeniami, ale nawiązanie nowych kontaktów.

Więcej informacji o Organic Marketing Forum - Piąta edycja

Organic Marketing Forum jest międzynarodowym spotkaniem w którym biorą udział uczestnicy z ponad 30 krajów. Od 2009 r. prowadzona w czterech językach (polski, angielski, niemiecki i rosyjski). Wszystkie prezentacje będą tłumaczone symultanicznie, a podczas przerw i w czasie wystawy do dyspozycji uczestników będą tłumacze. Towarzysząca konferencji wystawa w hali wystawienniczej Expo XXI cieszy się dużym zainteresowaniem i stanowi dobry przegląd działalności producentów i usługodawców oraz okazję do spotkań i rozmów. Uczestnicy OMF mają również okazje do wybrania najlepszego produktu ekologicznego w konkursie „Best of Organic”.

http://www.organic-marketing-forum.org/
Zgłoszenia w tym miejscu.
Program do ściągnięcia na stronie.