Udział w targach potwierdzili producenci, przetwórcy i dystrybutorzy certyfikowanej żywności ekologicznej, żywności naturalnej, nisko przetworzonej, bezglutenowej i sojowej, sklepy i hurtownie z produktami ekologicznymi, gospodarstwa ekologiczne, producenci marynat, świeżych ziół i przypraw m.in. BioPlanet, PolFlavor, Szarłat, Vin-Kon s.a., Primavika, Symbio, Milkpol, EkoProdukt, RawFood, SuroVital. Produkty tradycyjne i regionalne będą prezentowane przez producentów w ramach stoisk Urzędów Marszałkowych niemal wszystkich województw oraz na stoiskach uczestników Wojewódzkiego Konkursu Produktów Tradycyjnych Tygiel Smaków. Uwadze polecamy prezentację Smaki Regionalnych Piw, która powstała dzięki współpracy z Towarzystwem Promocji Kultury Piwa - Bractwem Piwnym, w której zaprezentują się browary oferujące piwa niepasteryzowane i regionalne.
NATURA FOOD dla BIZNESU:
"W tym roku kładziemy duży nacisk na biznesowy aspekt targów. Takie ukierunkowanie imprezy wynika z analizy potrzeb dynamicznie rozwijającego się polskiego rynku produktów ekologicznych i tradycyjnych. W ramach targów odbędzie się szereg wydarzeń o charakterze B2B mających na celu budowane przewagi konkurencyjnej uczestników rynku produktów ekologicznych" - jak mówią organizatorzy.
- Międzynarodowa Konferencja EKOLOGICZNE PRZETWÓRSTWO ŻYWNOŚCI – POPRAWA JAKOŚCI ORAZ OCHRONA ŚRODOWISKA
Konferencja, na którą zaproszono europejskich przedstawicieli producentów, przetwórców i dystrybutorów, ma na celu omówienie aktualnego stanu ekologicznego przetwórstwa żywności i jakości przetworzonej żywności ekologicznej w kontekście ochrony środowiska. Celem spotkania jest również wypracowanie zaleceń dla rozwoju europejskiego przetwórstwa i jakości żywności ekologicznej. Będzie to pierwsze na taką skalę wydarzenie w trakcie trwania Natura Food. Konferencja tłumaczona symultanicznie na 4 języki z pewnością będzie miejscem wymiany doświadczeń, dobrych praktyk i opinii stowarzyszeń branżowych, europejskich i krajowych decydentów, naukowców i innych związanych z branżą podmiotów. Spotkanie organizuje IFOAM EU Group - Grupa regionalna IFOAM UE utworzona w 1992 r., która stanowi europejską strukturę Międzynarodowej Federacji Rolnictwa Ekologicznego. Tworzy ją ponad 330 organizacji spośród 750 organizacji członkowskich IFOAM.
- Seminarium nt. Rolnictwa Wysokiej Jakości oraz rozstrzygnięcie branżowych Konkursów organizowanych przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
W tym roku, po raz trzeci podczas NATURA FOOD, wręczone zostaną nagrody w Konkursie na najlepsze gospodarstwo ekologiczne. Konkurs organizowany jest przy ścisłej współpracy z Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie Oddział w Radomiu. Zgłoszone gospodarstwa ekologiczne oceniane są w dwóch kategoriach: „ekologia-środowisko” i „ekologiczne gospodarstwo towarowe”. W ramach targów Ministerstwo Rolnictwa ogłosi wyniki jeszcze dwóch innych konkursów: na najlepszą pracę magisterską /doktorską w zakresie polityki jakości żywności i w Konkursie Wiedzy o Rolnictwie Ekologicznym.
- SMAK, ZAPACH, KONSYSTENCJA I WYGLĄD JAKO SKUTECZNE NARZĘDZIE MARKETINGU PRODUKTÓW EKOLOGICZNYCH - warsztaty OBUDŹ ZMYSŁY KONSUMENTA w ramach projektu ECROPOLIS
Projekt kierowany jest do producentów żywności ekologicznej i ma na celu zwrócenie uwagi na walory sensoryczne produktów ekologicznych. Uczestnicy dowiedzą się jak wykorzystać je w działaniach marketingowych i jak smaki i zapach można przekazać konsumentom. Organizatorem warsztatów jest Oddział Kujawsko - Pomorski Stowarzyszenia Producentów Żywności Metodami Ekologicznymi EKOLAND we współpracy ze Szkołą Główną Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.
- BIOBIZNES FORUM
W ramach NATURA FOOD odbędzie się szereg wydarzeń skierowanych do osób, które prowadzą lub zamierzają rozpocząć działalność związaną ze sprzedażą produktów ekologicznych. W dwóch równoległych sesjach seminaryjno - warsztatowych poruszone zostaną takie tematy jak:
− Komunikacja w biznesie ze szczególnym uwzględnieniem nowych mediów.
− E-commerce i social media - szansa czy zagrożenie dla rynku produktów ekologicznych w Polsce?
− Skuteczne wykorzystanie mediów społecznościowych w promocji swojej marki w sieci - jak komunikować się z blogerami, jak pozyskiwać ambasadorów marki w social media?
− Jak zaangażować 100 tys. fanów w 10 dni?
− Jak ściągnąć klienta do sklepu ze zdrową żywnością?
− ABC sprzedawcy ekologicznego.
− Szczegółowe wymagania prawne znakowania żywności ekologicznej.
- Konkurs o ZŁOTY MEDAL na najlepszy produkt prezentowany na Targach
Celem Konkursu jest wyłonienie i promocja najlepszych produktów ekologicznych i tradycyjnych prezentowanych podczas Targów Naturalnej Żywności NATURA FOOD 2011. Produkty będą oceniane w trzech kategoriach: ekologiczne certyfikowane, naturalne niecertyfikowane i tradycyjne. Konkurs cieszy się ogromnym zainteresowaniem i uznaniem wystawców.
Godziny zwiedzania:
14 października 2011 10:00 - 18:00
15 października 2011 10:00 - 18:00
16 października 2011 10:00 - 16:00
Ceny biletów:
Bilet normalny 5 PLN; Dzieci do lat 10 - bezpłatnie; Bilet rodzinny (2+1, 2+2): 15 PLN
Bilet po zarejestrowaniu się na stronie www.naturafood.pl (prerejestracja aktywna do 12.10.) - 1 PLN