Zgodnie z mottem tegorocznego spotkania „W biznesie liczą się kontakty” przedstawiciele handlu, przetwórcy, producenci branży organicznej oraz surowców naturalnych spotkają się w Warszawie w dniach od 17. do 19. czerwca 2013 podczas 8. Organic Marketing Forum.
Główny nacisk podczas spotkania będzie położony na zagadnienia związane z poszukiwaniem nowych strategii rozwoju oraz pozyskiwaniem nowych partnerów biznesowych. Z liczbą 400 uczestników z ok. 30 krajów Organic Marketing Forum stanie się po raz kolejny najważniejszym wydarzeniem branży organicznej w Europie Środkowej i Wschodniej.
„W okresie ostatnich dwóch lat obserwuje się znaczny wzrost znaczenia wschodnich rynków organicznych na arenie europejskiej. Jakkolwiek przedsiębiorcy nadal maja trudności w nawiązaniu kontaktów z właściwymi partnerami. Z tego też powodu w ramach tegorocznego Organic Marketing Forum zdecydowaliśmy się wprowadzić innowacyjne rozwiązania polegające na dopasowywaniu partnerów biznesowych.” - relacjonuje Bernhard Jansen, dyrektor EkoConnect. Przykładem takich działań będą np. sesje speed networkingu, usługa łączenia partnerów a także prezentacje przedsiębiorstw oraz projektów podczas wystawy. Organizatorzy przygotowali także dla przedsiębiorców detalicznych specjalne warsztaty poświęcone technikom sprzedaży oraz reklamy. 18. czerwca w godzinach popołudniowych także konsumenci i osoby bezpośrednio niezwiązane z biznesem organicznym mogą za symboliczną opłatą odwiedzić wystawę oraz zakupić produkty bezpośrednio od międzynarodowych wystawców.
Program spotkania obejmuje także sesje konferencyjne oraz specjalne warsztaty poświęcone sytuacji rynku organicznego w poszczególnych krajach Europy. Sesje tłumaczone będą na języki: polski, niemiecki, angielski i rosyjski.
EkoConnect - Międzynarodowe Centrum Rolnictwa Ekologicznego Środkowej i Wschodniej Europy jest głównym organizatorem spotkania. Współorganizatorem Forum jest światowy lider “BioFach“ z Norymbergii. Partnerami OMF 2012 są także Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Ekologicznych “Polska Ekologia“, Stowarzyszenie Producentów Żywności Metodami Ekologicznymi „Ekoland“, Polskie Centrum Doradztwa Rolniczego oraz Stowarzyszenie Handlowców Żywności Ekologicznej. Patronat nad wydarzeniem sprawuje Międzynarodowa Federacja Rolnictwa Ekologicznego – Grupa Regionalna UE oraz Polskie Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Dodatkowe informacje oraz szczegóły dotyczące rejestracji znajdują się na stronie internetowej spotkania: www.organic-marketing-forum.org. Zapisy dla wystawców trwają do 19. kwietnia 2013.