Polskie przedsiębiorstwa są generalnie mało innowacyjne i to nie tylko ekologicznie. Pokutuje myślenie, że innowacje są dla najbogatszych. Tymczasem nie należy stawać oporem do rosnących standardów eko...
Czytaj dalej
1 września w całej Unii Europejskiej wchodzi w życie zakaz produkcji i sprzedaży tradycyjnych żarówek 100-watowych. Także te słabszej mocy będą sukcesywnie wycofywane z rynku do 2012 roku. Cel jest jed...
Czytaj dalej
Pożary są głównym i najniebezpieczniejszym zagrożeniem dla polskich lasów. Ogień szybko ogarnia ogromne połacie drzewostanów, doszczętnie niszcząc trwające od wieków działanie przyrody. Po pożarze las ...
Czytaj dalej
W wyborach zakupowych kierujemy się ceną i jakością produktu, coraz mniej marką. Zupełnie nie przejmujemy się kryteriami środowiskowymi, choć większość Polaków już uważa się za ekologicznych. Niestety ...
Czytaj dalej
Kolorowe magazyny o modzie jako jedne z pierwszych dostrzegły na rynku opinii możliwości płynące z ekomarketingu. Kiedy inne tytuły z powagą albo przeciwnie - szukając sensacji - rozprawiają się z ekol...
Czytaj dalej
Co piąty badany przez instytut Ekorozwoju dorosły Polak identyfikuje rozwój zrównoważony z równomiernym rozwojem różnych dziedzin gospodarki. Zdarzają się tez tacy, którzy kojarzą to pojęcie z rozwoje...
Czytaj dalej
Szacuje się, że co roku na światowe wysypiska śmieci trafia kilkaset milionów pustych tonerów atramentowych i laserowych. Góra toksycznych śmieci pozostawiona potomnym, zanieczyszczenie środowiska, wyc...
Czytaj dalej
Współcześnie funkcjonuje wiele różnych systemów zarządzania ekologicznego - czy szerzej zarządzania społeczną odpowiedzialnością. Firma nie jest zobowiązana formalnie do prowadzenia polityki środowisko...
Czytaj dalej
Green dla jednych oznacza lepszy, nie tylko jakościowo, produkt lub usługę, dla innych coś zupełnie odwrotnego. Polscy konsumenci także zaliczają się do jednej z tych dwóch grup - należy o tym pamiętać...
Czytaj dalej
Ten i inne podobne slogany stały się niemal codziennością dla osób używających komputera w pracy. Nie istnieją badania, na ile korporacyjni pracownicy rzeczywiście przestali drukować maile, ale jedno j...
Czytaj dalej