Dariusz Szwed i prof. Ludwik Tomiałojć z zielonych reprezentują stanowisko ekologiczne w sprawie uprawy organizmów genetycznie modyfikowanych w Polsce. Dla jednych temat konfliktowej debaty ostatnich k...
Czytaj dalejCoraz częściej w debacie publicznej pojawia się pytanie, co ma większy wpływ na środowisko naturalne: media tradycyjne czy elektroniczne? Nie ma żadnych jednoznacznych badań, ale przemysł sam się tą kw...
Czytaj dalejKtoś mądry powiedział, że współcześnie nie da się tworzyć strategii firmy bez wzięcia pod uwagę kryteriów ochrony środowiska. Zgadza się. Tylko czy rzeczywiście każda firma musi mieć strategię? Odpowie...
Czytaj dalejPodsumowaniem działalności proekologicznej firmy jest jej raportowanie. Na świecie od wielu lat rekomendowane są standardy w raportowaniu społecznym, w tym raportowaniu środowiskowym firm (np. Global R...
Czytaj dalejW przypadku emisji dwutlenku węgla i innych gazów cieplarnianych ich kontrola czy ewidencja wiążą się z dobrowolnym, często marketingowym motywem. Firmy nieprzemysłowe nie muszą liczyć swoich emisji. J...
Czytaj dalejPapier jest nadal ważnym surowcem dla przedsiębiorstw, nawet jeśli mamy do czynienia z wypieraniem go przez internetowe treści. Badania wskazują, że dodatkowe drogi przekazu (jak radio, telewizja, inte...
Czytaj dalejPierwsza edycja CSR Case Study, o której pisaliśmy na Mój-Ogrodnik.pl w maju br. dobiegła końca. W Katowicach odbyła się Gala Finałowa podsumowująca konkurs. Pojawili się zarówno adresaci konkursu, czy...
Czytaj dalejProjekty środowiskowe można realizować także w czasie kryzysu, gdyż z reguły nie wiążą się one z dużymi wydatkami. Rozwijają firmę, pozwalają lepiej organizować i kontrolować wewnętrzne wydatki, a takż...
Czytaj dalejKomunikacja ekologiczna jest atrakcyjnym środkiem marketingu - może przynieść tylko pozytywne skutki dla przedsiębiorstwa. W praktyce nie jest wolna od błędów np. greenwashingu. Ideałem byłoby, gdyby m...
Czytaj dalejWszyscy kierowcy w polskich miastach narzekają na braki miejsc do parkowania, wąskie zakorkowane ulice, dziury i hałas. Tymczasem na jednym pasie jezdni zamiast tysiąca samochodów w ciągu godziny mogło...
Czytaj dalej