Celem tej wspólnej weekendowej (majowej) akcji Carlsberg Polska i TESCO było budowanie świadomości ekologicznej wśród konsumentów w obszarze segregacji opakowań szklanych i recyklingu. Patronat obejmowała KOBA, Organizacja Odzysku.
W wybranych sklepach TESCO w Krakowie, Szczecinie, Warszawie, Włocławku, Wrocławiu, Łodzi, Poznaniu i Częstochowie odbyła się zbiórka opakowań szklanych, takich jak butelki po piwie i słoiki. W zamian za przyniesienie - do specjalnie oznakowanego miejsca na parkingu sklepu - 5 opakowań szklanych, klienci otrzymywali sadzonki rośliny doniczkowej lub kupon Clubcard.
"Już ubiegłoroczna edycja Eko-Akcji Szkła Segregacji pokazała, że razem można więcej dokonać i sprawić, by odzew mieszkańców, naszych klientów, był naprawdę duży. Współpraca Tesco i Carlsberg Polska zaangażowała wówczas ponad 15 tysięcy klientów, dlatego w tym roku postanowiliśmy zwiększyć zasięg akcji. W ostatni weekend odwiedziło nasze stanowiska z butelkami i słoikami około 30 tysięcy osób, co pokazuje, że wspólne działania edukacyjne są skuteczniejsze"– podsumowuje Łukasz Kędzior, organizator akcji z ramienia TESCO Polska.
"Z radością i satysfakcją odnotowujemy tak liczny udział mieszkańców miast w organizowanej wspólnie z Tesco ekologicznej akcji. Wierzymy, że w ten sposób dokładamy naszą cegiełkę w budowaniu świadomości ekologicznej naszych konsumentów. Czujemy bowiem powinność zachęcania naszego konsumenta do segregacji opakowań szklanych i informowania, co należy czynić z butelką po wypiciu trunku, by minimalizować niekorzystny wpływ na środowisko naturalne. Uczestnicy Eko Akcji Szkła Segregacji - podobnie jak i w roku ubiegłym - przynosili przede wszystkim słoiki, a w drugiej kolejności - butelki po piwie, co tylko potwierdza, iż naszym konsumentom temat segregacji opakowań szklanych i recyklingu nie jest obojętny" - mówi Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska.
„Po raz drugi zorganizowana akcja firm Carlsberg Polska i Tesco kolejny raz przyniosła bardzo dobre efekty. Cieszy nas tak duży odzew społeczny. Imponująca frekwencja podczas akcji odzwierciedla potrzeby organizowania tego rodzaju wydarzeń edukacyjnych, dzięki którym Polacy coraz chętniej segregują odpady” - mówi Zbigniew Skowronek, Dyrektor ds. Handlowych w KOBA, Organizacji Odzysku S.A.
Informacje: Carlsberg, CSR