GRI Readers Choice'Awards 2010 czyli nagrody od czytelników raportów internetowych - kto czyta, a kto głosuje ideologicznie? Oto jest pytanie. Z reguły narzekamy na to, że raporty społeczne czy ekologiczne są mało dostępne, a przez to nieczytane, że w konkursach krajowych czy międzynarodowych jury jest stronnicze i wybiera tylko koncerny, że raporty nie są dostosowywane do rzeczywistych potrzeb Interesariuszy. Choćby z tych kilku powodów warto wziąć udział w globalnym internetowym głosowaniu. Sam proces po zalogowaniu zajmuje mniej niż 5 minut a może stać się naszym realnym wkładem w budowę lepszego systemu raportowania o CSR.
Firma Petrobras to wyłączny sponsor konkursu GRI Readers Choice'Awards 2010, w którym czytelnicy z całego świata mogą wybrać najlepsze raporty zrównoważonego rozwoju. Główny organizator to Global Reporting Initiative (GRI) - międzynarodowa organizacja wielu zainteresowanych podmiotów, która rozwija ramy sprawozdawcze z CSR-u dla organizacji różnej wielkości, lokalizacji i sektorów. Sponsor nie bierze udziału w konkursie, stąd nie można organizatorom zarzucić stronniczości. Także same hasła reklamowe nawiązują do większej przejrzystości w dotychczas znanym systemie oceniania raportów: Nie ma sędziów, nie ma komisji, jesteś tylko TY!
Petrobras od 2003 r. przygotowuje swoje sprawozdania zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju i wskaźników opracowanych przez GRI. W pierwszej edycji nagrody, która odbyła się w 2008 r., raport brazylijskiej firmy został wybrany najlepszym sprawozdaniem przez uczestników. Laureaci edycji 2010 zostaną ogłoszone podczas Światowej Konferencji na temat zrównoważonego rozwoju i przejrzystości w maju w Amsterdamie.
Głosować można jeszcze tylko do 8 kwietnia na stronie: http://awards.globalreporting.org . Na uczestników głosowania czeka 105 raportów z tzw. short-listy.
Informacji udziela: Marjella Alma, alma@globalreporting.org; +31 20 531 0036.