Czy warto głosować online na CSR?

Tym razem nie na polityków, ale na firmy. Globalne koncerny i małe firemki przestały tylko i wyłącznie konkurować ze sobą ceną - dzisiaj ważna jest marka, wizerunek, przejrzystość, dobra reputacja, wartości niematerialne. Temu, ale także i wielu pożytecznym celom CSR-owym służy głosowanie na raporty społeczne. Kto nie glosował ma teraz ostatnią szansę.
Last chance to vote! Last chance to vote!

GRI Readers Choice'Awards 2010 czyli nagrody od czytelników raportów internetowych - kto czyta, a kto głosuje ideologicznie? Oto jest pytanie. Z reguły narzekamy na to, że raporty społeczne czy ekologiczne są mało dostępne, a przez to nieczytane, że w konkursach krajowych czy międzynarodowych jury jest stronnicze i wybiera tylko koncerny, że raporty nie są dostosowywane do rzeczywistych potrzeb Interesariuszy. Choćby z tych kilku powodów warto wziąć udział w globalnym internetowym głosowaniu. Sam proces po zalogowaniu zajmuje mniej niż 5 minut a może stać się naszym realnym wkładem w budowę lepszego systemu raportowania o CSR.

Firma Petrobras to wyłączny sponsor konkursu GRI Readers Choice'Awards 2010, w którym czytelnicy z całego świata mogą wybrać najlepsze raporty zrównoważonego rozwoju. Główny organizator to Global Reporting Initiative (GRI) - międzynarodowa organizacja wielu zainteresowanych podmiotów, która rozwija ramy sprawozdawcze z CSR-u dla organizacji różnej wielkości, lokalizacji i sektorów. Sponsor nie bierze udziału w konkursie, stąd nie można organizatorom zarzucić stronniczości. Także same hasła reklamowe nawiązują do większej przejrzystości w dotychczas znanym systemie oceniania raportów: Nie ma sędziów, nie ma komisji, jesteś tylko TY!

Petrobras od 2003 r. przygotowuje swoje sprawozdania zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju i wskaźników opracowanych przez GRI. W pierwszej edycji nagrody, która odbyła się w 2008 r., raport brazylijskiej firmy został wybrany najlepszym sprawozdaniem przez uczestników. Laureaci edycji 2010 zostaną ogłoszone podczas Światowej Konferencji na temat zrównoważonego rozwoju i przejrzystości w maju w Amsterdamie.

W poszukiwaniu trufli? W poszukiwaniu trufli?
Piękne ale czy wartościowe raporty? Piękne ale czy wartościowe raporty?

Głosować można jeszcze tylko do 8 kwietnia na stronie: http://awards.globalreporting.org . Na uczestników głosowania czeka 105 raportów z tzw. short-listy.
Informacji udziela: Marjella Alma, alma@globalreporting.org; +31 20 531 0036.