Tyle szumu o ratowanie przyrody

Jedni przywiązują się do drzew (bardzo rzadkie zjawisko w Polsce), inni robią własne masło i uprawiają warzywa, inni głosują na zielonych, a ci, którzy najbardziej skorzystają to ci, którzy postawią na eko-marketing. Ochrona przyrody, czy napełnianie portfela? "Ekologia bywa droga, ponieważ wszyscy chcą wyciągnąć z eko-maniaków ile się da" - po której stronie jesteście?

Zapraszamy do obejrzenia pierwszego filmiku relacjonującego wstęp do eko-marketingu podczas warszawskiej konferencji Eco-marketing. Green is the new Black. Redakcja Ogrodnika, będąc patronem medialnym ale i prelegentem podczas konferencji, widzi ten temat następująco:

1. Wielkie akcje marketingowe korporacji, które promują swoje produkty poprzez skojarzenia z ekologią, rzadko w rzeczywistości pomagają przyrodzie;

2. Do ludzi indywidualnych z tematem ekologicznym trzeba podchodzić z rozsądkiem z jednej strony, z podstępem z drugiej. Ponieważ o odpowiedzialnej konsumpcji najczęściej dowiadują się z internetu, warto prowadzić takie działania promocyjne - jednak ludzie nie przyjdą do nas z powodu ekologii. Trzeba wymyślić im inny praktyczny temat!

3. Tylko indywidualne i zakupowe decyzje codzienne milionów ludzi mogą rzeczywiście pomóc środowisku.

*********

FILM do obejrzenia tutaj: Eko-marketing, czyli dlaczego korzystamy z ekologii komercyjnej?



*********

Ogrodnictwo ekologiczne i ekologiczna konsumpcja

Mój Ogrodnik to portal dla wszystkich, którzy szukają innowacyjnych rozwiązań w swojej przestrzeni życiowej. Ważnym elementem tych poszukiwań jest myślenie w kategoriach ekologicznych. Mój-Ogrodnik.pl to serwis dla tych, którzy chcą zainwestować w swój rozwój w zgodzie z naturą: zarówno doświadczonych praktyków ogrodnictwa czy rolnictwa, którzy wdrażają eko-inspiracje, jak też hobbystów i dopiero początkujących ogrodników miejskich, których aspiracją jest lepsze życie.Portal promuje dobre praktyki, a szczególnie te nowoczesne w eko-marketingu i odpowiedzialnej konsumpcji. Znajdują się tutaj opinie i testy na temat produktów bio, komentarze ze świata ekologii i wywiady z osobami, które reprezentują inspirujący świat eko i csr.